شیوه انتشار
آنلاین
زبان نشریه
فارسی و انگلیسی
نحوه دسترسی
آنلاین و آزاد
کشور محل انتشار
ایران
حوزه فعالیت تخصصی
علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی
شروع انتشار
1403
نوع داوری
Peer - Reviewd
ایمیل نشریه
info@sepjr.ir
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در تحولات آموزش و پرورش
دوره 1، شماره 1، 1403، صفحات 50 - 57
1 کارشناس
2 کارشناس
چکیده :
فناوری اطلاعات در حوزه های گوناگون زندگی انسان ها را متحول کرده است و در ساختار آموزش و پرورش کشور ما نیز شاهد تغییراتی هستیم و به نظر می رسد که این تغییرها روز به روز بیشتر خواهند شد. در شرایطی که تکنولوژی روز به روز در حال گسترش است و مقولاتی که با آن سروکار دارند را تحت تاثیر می گذارد ضروری است که به آن پرداخته شود و به دنبال بررسی آن باشیم به صورتی که در صورت امکان بتوان با آن هم سو و یا در مواردی که خطر آسیب رساندن به رسالت آموزش وجود دارد آن را کنترل کرد. فاوا به صورت گسترده در حال گسترش است و این گسترش موجب تغییراتی در نحوه آموزش شده است که ابعاد این تغییر و تحول در همه جا به صورت یکسان نیست. در این مقاله که به روش تحلیل توصیفی گرد آوری شده است سوال اصلی تحقیق عبارت است از اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات چه نقشی در تحولات آموزش و پرورش دارد و از جمله نتایج بدست آمده از این تحقیق می توان به این موارد اشاره کرد: سرعت تکنولوژی موجب تغییر در آموزش می شود، آموزش به صورت کلاس درس و حضور معلم رفته رفته کمرنگ تر می شود و بخش مهمی از فرآیند آموزش به فضای مجازی منتفل می شود و آموزش تلفیقی جای آموزش به صورت فعلی را خواهد گرفت، استفاده از منابع مطالعاتی دیگر تسهیل می شود.
فناوری اطلاعات در حوزه های گوناگون زندگی انسان ها را متحول کرده است و در ساختار آموزش و پرورش کشور ما نیز شاهد تغییراتی هستیم و به نظر می رسد که این تغییرها روز به روز بیشتر خواهند شد. در شرایطی که تکنولوژی روز به روز در حال گسترش است و مقولاتی که با آن سروکار دارند را تحت تاثیر می گذارد ضروری است که به آن پرداخته شود و به دنبال بررسی آن باشیم به صورتی که در صورت امکان بتوان با آن هم سو و یا در مواردی که خطر آسیب رساندن به رسالت آموزش وجود دارد آن را کنترل کرد. فاوا به صورت گسترده در حال گسترش است و این گسترش موجب تغییراتی در نحوه آموزش شده است که ابعاد این تغییر و تحول در همه جا به صورت یکسان نیست. در این مقاله که به روش تحلیل توصیفی گرد آوری شده است سوال اصلی تحقیق عبارت است از اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات چه نقشی در تحولات آموزش و پرورش دارد و از جمله نتایج بدست آمده از این تحقیق می توان به این موارد اشاره کرد: سرعت تکنولوژی موجب تغییر در آموزش می شود، آموزش به صورت کلاس درس و حضور معلم رفته رفته کمرنگ تر می شود و بخش مهمی از فرآیند آموزش به فضای مجازی منتفل می شود و آموزش تلفیقی جای آموزش به صورت فعلی را خواهد گرفت، استفاده از منابع مطالعاتی دیگر تسهیل می شود.
کلمات کلیدی :
ارتباطات، اطلاعات،آموزش، تحول، فناوری
ارتباطات، اطلاعات،آموزش، تحول، فناوری