شیوه انتشار
آنلاین
زبان نشریه
فارسی و انگلیسی
نحوه دسترسی
آنلاین و آزاد
کشور محل انتشار
ایران
حوزه فعالیت تخصصی
علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی
شروع انتشار
1403
نوع داوری
Peer - Reviewd
ایمیل نشریه
info@sepjr.ir
نقش ارزشیابی در عصر انقلاب صنعتی چهارم
دوره 1، شماره 2، 1403، صفحات 41 - 57
1 استادیار دانشگاه آزاد واحد ساری
2 دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
3 دبیر آموزش و پرورش و دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
چکیده :
هدف از این پژوهش، بررسی نقش ارزشیابی برنامه درسی در عصر انقلاب صنعتی چهارم است. روشی که در این مقاله استفاده کردیم، مروری سییستماتیک است. جامعه آماری این پژوهش،65 مقاله است که پژوهشگر از این میان، 21مقاله که بیشترین ارتباط را با عنوان داشت، انتخاب کرد. برای دستیابی به داده های معتبر در فرایند پژوهش به شیوۀ تحلیل مضمون با استفاده از فیش برداری به استخراج متون و مفاهیم مرتبط با موضوع پژوهش (در محدوده زمانی1399 تا 1402 )، از قبیل کتاب ها، پایان نامه ها، مجلات، مقال ها مبادرت شد. و از پایگاه های اطلاعاتی نیز از جمله emerald insight،.sciencedirect، springer link ، Journal of Management and Business Education،( ISI ) آی اس آی ، (google scholar ) گوگل اسکالر، نورمگز، مگیران، انجمن مدیریت کیفیت ایران، پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی(cilivica) ، پرتال جامع علوم انسانی و کتاب انقلاب صنعتی چهارم و کتاب انقلاب صنعتی سوم، برای جمع آوری داده ها استفاده شد . نتایج پژوهش نشان داد که برای همراه شدن با تحولات انقلاب صنعتی چهارم و حضور در جامعه ی جهانی ،لازم است به توسعه ی منابع انسانی با فراهم کردن تمهیدات کافی جهت بهره مندی از مزایا و فرصت های انقلاب صنعتی چهارم بپردازیم. بی شک در این مسیر نیازمند برنامه ی درسی کارآمد هستیم؛ بنابراین برنامه های درسی نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی در عصر انقلاب صنعتی چهارم، نیازمند بازنگری و ارزشیابی مداوم است تا به بهترین نحو بازسازی شود.
هدف از این پژوهش، بررسی نقش ارزشیابی برنامه درسی در عصر انقلاب صنعتی چهارم است. روشی که در این مقاله استفاده کردیم، مروری سییستماتیک است. جامعه آماری این پژوهش،65 مقاله است که پژوهشگر از این میان، 21مقاله که بیشترین ارتباط را با عنوان داشت، انتخاب کرد. برای دستیابی به داده های معتبر در فرایند پژوهش به شیوۀ تحلیل مضمون با استفاده از فیش برداری به استخراج متون و مفاهیم مرتبط با موضوع پژوهش (در محدوده زمانی1399 تا 1402 )، از قبیل کتاب ها، پایان نامه ها، مجلات، مقال ها مبادرت شد. و از پایگاه های اطلاعاتی نیز از جمله emerald insight،.sciencedirect، springer link ، Journal of Management and Business Education،( ISI ) آی اس آی ، (google scholar ) گوگل اسکالر، نورمگز، مگیران، انجمن مدیریت کیفیت ایران، پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی(cilivica) ، پرتال جامع علوم انسانی و کتاب انقلاب صنعتی چهارم و کتاب انقلاب صنعتی سوم، برای جمع آوری داده ها استفاده شد . نتایج پژوهش نشان داد که برای همراه شدن با تحولات انقلاب صنعتی چهارم و حضور در جامعه ی جهانی ،لازم است به توسعه ی منابع انسانی با فراهم کردن تمهیدات کافی جهت بهره مندی از مزایا و فرصت های انقلاب صنعتی چهارم بپردازیم. بی شک در این مسیر نیازمند برنامه ی درسی کارآمد هستیم؛ بنابراین برنامه های درسی نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی در عصر انقلاب صنعتی چهارم، نیازمند بازنگری و ارزشیابی مداوم است تا به بهترین نحو بازسازی شود.
کلمات کلیدی :
: انقلاب صنعتی چهارم، ارزشیابی، برنامه درسی
: انقلاب صنعتی چهارم، ارزشیابی، برنامه درسی
-
117
-
19
-
1403/09/17
-
-
1403/09/29