شیوه انتشار
آنلاین
زبان نشریه
فارسی و انگلیسی
نحوه دسترسی
آنلاین و آزاد
کشور محل انتشار
ایران
حوزه فعالیت تخصصی
علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی
شروع انتشار
1403
نوع داوری
Peer - Reviewd
ایمیل نشریه
info@sepjr.ir
تاثیر اضطراب و استرس به عنوان دو عامل مخرب بر توسعه درک خواندن انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی در میان زبان آموزان ایرانی: بررسی یافته های تحقیق
دوره و شماره : آماده انتشار
1 دانشگاه ازاد اسلامی تهران واحد پیشوا
چکیده :
این یک بررسی روایت ادبیات در تلاش برای بررسی نقش اضطراب و استرس به عنوان دو مانع اصلی در توسعه درک خواندن انگلیسی در میان زبان آموزان ایرانی EFL است. این یافته ها را از طیف متنوعی از مطالعات تجربی ترکیب می کند که توضیح می دهد چگونه چنین عوامل عاطفی مانع از روند یادگیری زبان ، به ویژه از طریق خواندن می شود. نتایج این بررسی همچنین اضطراب را در اشکال اضطراب آزمایش و ترس ارتباطی و استرس محدود ، اغلب به دلیل آزمایش با ریسک بالا و فشارهای اجتماعی ، مرتبط با یکدیگر و در عین حال متمایز ، شناسایی کرد. این بررسی ماهیت متمایز و در عین حال مرتبط با اضطراب را نشان می دهد—که به عنوان اضطراب تست و نگرانی ارتباطی ظاهر می شود—و استرس ، اغلب ناشی از آزمایش های با ریسک بالا و فشارهای اجتماعی است. شواهد تجربی بسیار روشن است که هر دو اضطراب و استرس اثرات منفی بر پردازش شناختی دارند ، که به نوبه خود منجر به درک ضعیف خواندن و افزایش رفتارهای اجتناب در میان دانش آموزان می شود. پویایی فرهنگی و اجتماعی منحصر به فرد در ایران فقط چالش ها را بدتر می کند و در نتیجه فشار بر دانش آموزان را افزایش می دهد. بررسی فعلی همچنین برخی از استراتژی های مقابله ای را که برای کاهش اثرات نامطلوب اضطراب و استرس استفاده می شود ، برجسته کرده است: این شامل محیط های حمایتی کلاس درس و اتخاذ تکنیک های ذهن آگاهی است. بنابراین ، این فراخوان برای مربیان است تا به دانش آموزان کمک کنند تا بر این موانع عاطفی که مانع درک خواندن و به طور کلی مهارت زبان می شود ، غلبه کنند. بنابراین این مطالعه به گفتمان بزرگ در کسب زبان کمک خواهد کرد و بینش ارزشمندی را برای تحقیقات آینده و شیوه های آموزشی ارائه خواهد داد که به دنبال ایجاد یک محیط یادگیری همیشه مناسب برای زبان آموزان ایرانی EFL است.
این یک بررسی روایت ادبیات در تلاش برای بررسی نقش اضطراب و استرس به عنوان دو مانع اصلی در توسعه درک خواندن انگلیسی در میان زبان آموزان ایرانی EFL است. این یافته ها را از طیف متنوعی از مطالعات تجربی ترکیب می کند که توضیح می دهد چگونه چنین عوامل عاطفی مانع از روند یادگیری زبان ، به ویژه از طریق خواندن می شود. نتایج این بررسی همچنین اضطراب را در اشکال اضطراب آزمایش و ترس ارتباطی و استرس محدود ، اغلب به دلیل آزمایش با ریسک بالا و فشارهای اجتماعی ، مرتبط با یکدیگر و در عین حال متمایز ، شناسایی کرد. این بررسی ماهیت متمایز و در عین حال مرتبط با اضطراب را نشان می دهد—که به عنوان اضطراب تست و نگرانی ارتباطی ظاهر می شود—و استرس ، اغلب ناشی از آزمایش های با ریسک بالا و فشارهای اجتماعی است. شواهد تجربی بسیار روشن است که هر دو اضطراب و استرس اثرات منفی بر پردازش شناختی دارند ، که به نوبه خود منجر به درک ضعیف خواندن و افزایش رفتارهای اجتناب در میان دانش آموزان می شود. پویایی فرهنگی و اجتماعی منحصر به فرد در ایران فقط چالش ها را بدتر می کند و در نتیجه فشار بر دانش آموزان را افزایش می دهد. بررسی فعلی همچنین برخی از استراتژی های مقابله ای را که برای کاهش اثرات نامطلوب اضطراب و استرس استفاده می شود ، برجسته کرده است: این شامل محیط های حمایتی کلاس درس و اتخاذ تکنیک های ذهن آگاهی است. بنابراین ، این فراخوان برای مربیان است تا به دانش آموزان کمک کنند تا بر این موانع عاطفی که مانع درک خواندن و به طور کلی مهارت زبان می شود ، غلبه کنند. بنابراین این مطالعه به گفتمان بزرگ در کسب زبان کمک خواهد کرد و بینش ارزشمندی را برای تحقیقات آینده و شیوه های آموزشی ارائه خواهد داد که به دنبال ایجاد یک محیط یادگیری همیشه مناسب برای زبان آموزان ایرانی EFL است.
کلمات کلیدی :
اضطراب, استرس, درک مطلب, انگلیسی به عنوان زبان خارجی, زبان آموزان ایرانی, یادگیری زبان
اضطراب, استرس, درک مطلب, انگلیسی به عنوان زبان خارجی, زبان آموزان ایرانی, یادگیری زبان