شیوه انتشار
آنلاین
زبان نشریه
فارسی و انگلیسی
نحوه دسترسی
آنلاین و آزاد
کشور محل انتشار
ایران
حوزه فعالیت تخصصی
علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی
شروع انتشار
1403
نوع داوری
Peer - Reviewd
ایمیل نشریه
info@sepjr.ir
كلاس دانش آموز محور
دوره 1، شماره 3، 1403، صفحات 146 - 165
1 دکتری پژوهشگري علوم اجتماعي دانشگاه تهران
2 کارشناس ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه تهران
چکیده :
اکثر مربیان موافق هستند که ایجاد یک کلاس درس دانشآموز¬محور این روزها بیش از یک رویکرد جدید لوکس یا ابتکاری برای تدریس، به یک ضرورت و هنجار تبدیل شده است. کلاس درس سنتی که در آن دانشآموزان آرام و بادقت روی صندلیهای خود مینشینند و معلم مقادیر زیادی دانش را در مغز اسفنج مانند آنها میریزد، به پایان رسیده است.¬کلاس درس دانشآموز محور یا محیط یادگیری دانشآموز محور، جایی است که تمرکز آموزش از معلم به دانشآموز منتقل میشود. هدف نهایی این روش، پرورش دانشآموزان مستقل است و این هدف با قرار دادن مسئولیت یادگیری در دست دانشآموزان حاصل میشود. بسیاری از طرفداران یادگیری دانشآموز محور استدلال میکنند که این یکی از موثرترین راهها برای کمک به دانشآموزان برای توسعهی مهارتهای مورد نیاز خود برای حل مسئله و یادگیری مادام العمر است.
اکثر مربیان موافق هستند که ایجاد یک کلاس درس دانشآموز¬محور این روزها بیش از یک رویکرد جدید لوکس یا ابتکاری برای تدریس، به یک ضرورت و هنجار تبدیل شده است. کلاس درس سنتی که در آن دانشآموزان آرام و بادقت روی صندلیهای خود مینشینند و معلم مقادیر زیادی دانش را در مغز اسفنج مانند آنها میریزد، به پایان رسیده است.¬کلاس درس دانشآموز محور یا محیط یادگیری دانشآموز محور، جایی است که تمرکز آموزش از معلم به دانشآموز منتقل میشود. هدف نهایی این روش، پرورش دانشآموزان مستقل است و این هدف با قرار دادن مسئولیت یادگیری در دست دانشآموزان حاصل میشود. بسیاری از طرفداران یادگیری دانشآموز محور استدلال میکنند که این یکی از موثرترین راهها برای کمک به دانشآموزان برای توسعهی مهارتهای مورد نیاز خود برای حل مسئله و یادگیری مادام العمر است.
کلمات کلیدی :
روش تدریس؛ کلاس دانش آموز محور ؛ آموزش و پرورش
روش تدریس؛ کلاس دانش آموز محور ؛ آموزش و پرورش