شیوه انتشار
آنلاین
زبان نشریه
فارسی و انگلیسی
نحوه دسترسی
آنلاین و آزاد
کشور محل انتشار
ایران
حوزه فعالیت تخصصی
علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی
شروع انتشار
1403
نوع داوری
Peer - Reviewd
ایمیل نشریه
info@sepjr.ir
کیفیت بخشی به شورای معلمان
دوره 1، شماره 4، 1404 بهار ، صفحات 71 - 84
نویسندگان : محسن توده رنجبر* 1 ، فاطمه عراقي 2

1 دکتری پژوهشگري علوم اجتماعي دانشگاه تهران

2 كارشناس ارشد روانشناسي عمومي دانشگاه تهران

چکیده :
از مهمترین وظایف که بر عهده مدیران مدارس می باشد تشکیل شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان مدرسه است که از بین شوراها، شورای معلمان مهمترین و اثربخش ترین آنها می باشد. جلسات شوراها مرکز و کانون بررسی عقایدو ایده ها و نظرات بوده و شورای آموزشی مظهر و محل اتخاذ تصمیمات گروهی می باشد و تقویت کننده ی حس مسئولیت پذیری، مشارکت، عضویت و تعلق فرد به گروه را به همراه دارد. و بالاتر از همه شورا نمادی از رهبری، آزاد اندیشی و احترام به کرامت انسانی از سوی مدیر مدرسه می باشد. مدیریت مبتنی بر اصول مشارکت جویی و مشورت می تواند وصول به اهداف آموزشی و تربیتی را آسان نموده و موجب ارتقاء آن شود. شورای معلمان می تواند بسان یک کارگاه آموزشی، با برنامه‌ریزی درست، حسن مدیریت و حسن اجرا، معلمانی تربیت کند فرهیخته، دانشمند و متعهد، و علاوه بر زدودن نقاط ضعف معلمان تازه‌کار، با رشد شخصیت آنان، و رساندن آنان به بلوغ فکری و تجربیات کاری ارزشمند، ایشان را به سازندگان جامعه و مربیان دلسوز و توانمند تبدیل کند تا خود را در سرنوشت مدرسه و بلکه جامعه مؤثر ببینند و به نیروی محرّک خوبی برای پیشرفت جامعه تبدیل شوند و این فقط از عهده‌ی شورای معلمان برتر ساخته است.
کلمات کلیدی :
شورای معلمان ؛ آموزش و پرورش ؛ کیفیت بخشی