شیوه انتشار
آنلاین
زبان نشریه
فارسی و انگلیسی
نحوه دسترسی
آنلاین و آزاد
کشور محل انتشار
ایران
حوزه فعالیت تخصصی
علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی
شروع انتشار
1403
نوع داوری
Peer - Reviewd
ایمیل نشریه
info@sepjr.ir
تحلیل اثربخشی آموزش مجازی: راهکارهایی برای بهبود نتایج یادگیری
دوره 1، شماره 3، 1403، صفحات 166 - 181
نویسندگان : محسن توده رنجبر* 1 ، فاطمه عراقی 2 ، محمد رضا قلی پور 3

1 دکنری پژوهشگری علوم اجتماعی دانشگاه تهران

2 كارشناس ارشد روانشناسي عمومی دانشگاه تهران

3 کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه تهران

چکیده :
با ورود به دنیای آموزش آنلاین، اغلب با مفهوم جذابیت و انعطاف‌پذیری روبرو می‌شویم. این نوع آموزش برای بسیاری از افراد، از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی افراد شاغل، فرصتی برای آسان‌سازی فرآیند یادگیری به دور از شلوغی و مشکلات مربوط به رفت و آمد فراهم می‌کند. با این حال، چالش‌هایی نیز وجود دارد: آیا تمام افراد مهارت‌های لازم برای شرکت مؤثر در کلاس‌های آنلاین را دارند؟ آیا مربیان و معلمان با استراتژی‌های مدرن تدریس آنلاین آشنا هستند یا همچنان به روش‌های سنتی پایبندند؟ در این مقاله، به بررسی ویژگی‌ها و مزایای آموزش آنلاین پرداخته‌ایم و عواملی را که موجب تمایل بیشتر افراد به این نوع آموزش می‌شود، تحلیل کرده‌ایم. همچنین، در پایان مقاله به بررسی استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در زمینه آموزش و تدریس آنلاین پرداخته‌ایم تا به سوالات و نیازهای یادگیری در این حوزه پاسخ دهیم.
کلمات کلیدی :
آموزش مجازی، یادگیری، افزایش اثربخشی