شیوه انتشار
آنلاین
زبان نشریه
فارسی و انگلیسی
نحوه دسترسی
آنلاین و آزاد
کشور محل انتشار
ایران
حوزه فعالیت تخصصی
علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی
شروع انتشار
1403
نوع داوری
Peer - Reviewd
ایمیل نشریه
info@sepjr.ir
تاثیر الگوهای رفتاری نامناسب در یادگیری کودکان با آسیب شنوایی
دوره 1، شماره 4، 1404 بهار ، صفحات 334 - 341
نویسندگان : زری کنگاورنظری* 1

1 آموزش و پرورش

چکیده :
چکیده: این مقاله به بررسی تاثیر الگوهای رفتاری نامناسب اطرافیان به ویژه والدین و معلمان بر یادگیری کودکان با آسیب شنوایی میپردازد. الگوهای رفتاری نامناسب شامل عدم درک و توجه کافی به نیازهای ارتباطی کودک، استفاده از روشهای ارتباطی ناموثر، انتظارات غیر واقعی، عدم ارائه حمایتهای آموزشی و عاطفی لازم و همچنین اعمال رفتارهای تبعیض آمیز و تحقیر آمیز است. این الگوها میتوانند منجر به بروز مشکلات متعددی در یادگیری کودکان با آسیب شنوایی شوند از جمله کاهش انگیزه و اعتماد به نفس، مشکلات در برقراری ارتباط، مشکلات در تمرکز و توجه، مشکلات در یادگیری مفاهیم انتزاعی و مشکلات رفتاری و هیجانی. بنابراین ضروری است که والدین، معلمان و سایر افراد مرتبط با کودکان با آسیب شنوایی آگاهی خود را در زمینه الگوهای رفتاری مناسب افزایش داده و با ارائه حمایتهای آموزشی و عاطفی لازم به بهبود فرآیند یادگیری و رشد این کودکان کمک کنند.
کلمات کلیدی :
الگوهای رفتاری، یادگیری،آسیب شنوایی.
کمیسیون حقوق بشر سازمان مللشورای حقوق بشرشورای اقتصادیاجتماعی و فرهنگیفلسطیناسرائیلفلسفه اخلاقدیناخلاقمدیریتتجزیه و تحلیلمسئولیت مدنیبانکخسارتبخشنامه های بانک مرکزیکلاهبرداری رایانه ایارتباطاتاطلاعاتآموزشتحولفناوریآموزش و پرورشسبک زندگیمدل پارادایمیآسیب شناسیصفحهصفحه آرایینوشتارفضابافت فرهنگیاجتماعیآموزش عالیارزشیابی کمی و کیفیفنون مقايسهمسائل نظام هاي آموزشيحوزه برنامه درسياستعداد یابیورزششناسایی استعدادهابرنامه های آموزشیفناوری های نوینارتقای عملکردورزش قهرمانیعرصه اجتماعی و فرهنگیسلامت جسمیعواطف سرکوب شدهاختلالات شخصیتیدرمان ISTDPسلامت روانپردازش عواطفراهبردهای یاددهییادگیری خودراهبرکیفیت آموزشفناوری آموزشیانگیزه دانش آموزانانقلاب صنعتی چهارمارزشیابیبرنامه درسیاضطرابافسردگیرضایت زندگی زناشوییسبک های مقابله ایکتوالدینفرزنداناعتیاد به اینترنتدانشجویانعلوم پزشکیناتوانی یادگیری ریاضیتوانای های دبداری - حرکتیآزمون عصب روانشناختی بنتونفرسودگی شغلینشخوار فکریدانش آموزان پسردوره نوجوانیپایه دوازدهممواد مخدراعتیادزوج درمانی هیجان مدارصمیمیتهماهنگی زناشوییزوج های ناسازگارکیفیت زندگیلیپوکالین-2اینترلوکین-10فشار خونزیره کوهیتمرین تناوبی با شدت متوسطچابکیزمان واماندگیدرصد چربیکشتیبتائینکراس فیتتحلیل داده بنیاد(گرندد تئوری)کنشگری اجتماعی و سیاسی زناناخلاق حرفه ایاخلاق حرفه ای معلمخلاقیتتفکر خلاقسواد عاطفیدانش آموزانمدرسهرهبری معنویرهبری تحول گراتوانمندسازی معلمانیادگیری سازمانیتکنولوژی آموزشیکلاسابتدایییادگیریهوش هیجانیمنابع قدرتمدیران مدارسیادگیری دانش آموزانمدیریت آموزشیسازمان بهزیستیتفکر استراتژیکبخششهمدلینوجواناناختلال شخصیت مرزیدرمانهیجانانگیزش پیشرفت تحصیلیخودپنداره تحصیلیخودتنظیمی تحصیلیسبک اسناد درونیاشتیاق تحصیلیلجبازیروش خاموشیاقدام پژوهیپرخاشگریخودکارآمدی اجتماعینظام آموزشیآگاهی سیاسیمشارکت مدنیحقوق شهروندیمعلم اثربخشتدریس اثربخشسوره الرحمنتحلیل گفتمانپرسش بلاغیمدیریت توسعه پایدارمعماری داخلیتاثیرتشویقتنبیهیاد گیرینوروفیدبکطب سنتیکاهش اضطرابتربیت معلممعلمزرین قبا نامهدیوهنر درمانیروح هنرموانع و چالش هانگرانیADHDکیفیت زندگی کاریانیمیشنتلویزیونروش های نوین تدریسآسیباقتصادآیاتروایاترفتاریارتباطخانوادهکیفیت بخش به آموزشتوسعه و پیشرفتاموزشپویاییاعتمادفرار مغزهانخبگانمهاجرتمعلمانعاطفیارتباطات خانوادگیناباروریآموزش پیش دبستانسنجشماهوارهبزهکارتهدید نرمفرهنگبد حجابيپوشش اسلاميتربیت اخلاقیشهروند جهانیچالششادکامینوجوانجامعه ایرانPTSDبازی آموزشیزنان متأهلمعنویتکارکنانکودکانتهرانتفکراسترنبرگ