شیوه انتشار
آنلاین
زبان نشریه
فارسی و انگلیسی
نحوه دسترسی
آنلاین و آزاد
کشور محل انتشار
ایران
حوزه فعالیت تخصصی
علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی
شروع انتشار
1403
نوع داوری
Peer - Reviewd
ایمیل نشریه
info@sepjr.ir
تاثیر الگوهای رفتاری نامناسب در یادگیری کودکان با آسیب شنوایی
دوره 1، شماره 4، 1404 بهار ، صفحات 334 - 341
1 آموزش و پرورش
چکیده :
چکیده: این مقاله به بررسی تاثیر الگوهای رفتاری نامناسب اطرافیان به ویژه والدین و معلمان بر یادگیری کودکان با آسیب شنوایی میپردازد. الگوهای رفتاری نامناسب شامل عدم درک و توجه کافی به نیازهای ارتباطی کودک، استفاده از روشهای ارتباطی ناموثر، انتظارات غیر واقعی، عدم ارائه حمایتهای آموزشی و عاطفی لازم و همچنین اعمال رفتارهای تبعیض آمیز و تحقیر آمیز است. این الگوها میتوانند منجر به بروز مشکلات متعددی در یادگیری کودکان با آسیب شنوایی شوند از جمله کاهش انگیزه و اعتماد به نفس، مشکلات در برقراری ارتباط، مشکلات در تمرکز و توجه، مشکلات در یادگیری مفاهیم انتزاعی و مشکلات رفتاری و هیجانی. بنابراین ضروری است که والدین، معلمان و سایر افراد مرتبط با کودکان با آسیب شنوایی آگاهی خود را در زمینه الگوهای رفتاری مناسب افزایش داده و با ارائه حمایتهای آموزشی و عاطفی لازم به بهبود فرآیند یادگیری و رشد این کودکان کمک کنند.
چکیده: این مقاله به بررسی تاثیر الگوهای رفتاری نامناسب اطرافیان به ویژه والدین و معلمان بر یادگیری کودکان با آسیب شنوایی میپردازد. الگوهای رفتاری نامناسب شامل عدم درک و توجه کافی به نیازهای ارتباطی کودک، استفاده از روشهای ارتباطی ناموثر، انتظارات غیر واقعی، عدم ارائه حمایتهای آموزشی و عاطفی لازم و همچنین اعمال رفتارهای تبعیض آمیز و تحقیر آمیز است. این الگوها میتوانند منجر به بروز مشکلات متعددی در یادگیری کودکان با آسیب شنوایی شوند از جمله کاهش انگیزه و اعتماد به نفس، مشکلات در برقراری ارتباط، مشکلات در تمرکز و توجه، مشکلات در یادگیری مفاهیم انتزاعی و مشکلات رفتاری و هیجانی. بنابراین ضروری است که والدین، معلمان و سایر افراد مرتبط با کودکان با آسیب شنوایی آگاهی خود را در زمینه الگوهای رفتاری مناسب افزایش داده و با ارائه حمایتهای آموزشی و عاطفی لازم به بهبود فرآیند یادگیری و رشد این کودکان کمک کنند.
کلمات کلیدی :
الگوهای رفتاری، یادگیری،آسیب شنوایی.
الگوهای رفتاری، یادگیری،آسیب شنوایی.