شیوه انتشار
آنلاین
زبان نشریه
فارسی و انگلیسی
نحوه دسترسی
آنلاین و آزاد
کشور محل انتشار
ایران
حوزه فعالیت تخصصی
علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی
شروع انتشار
1403
نوع داوری
Peer - Reviewd
ایمیل نشریه
info@sepjr.ir
تاثیر آموزش معلمان زن در یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدائی
دوره 1، شماره 4، 1404 بهار ، صفحات 342 - 355
نویسندگان : سکینه عباسی 1 ، معصومه نوروزی 2 ، فاطمه غلامی فرد* 3

1 دانشگاه پیام نور

2 دانشگاه پیام نور

3 آموزش و پرورش

چکیده :
چکیده: آموزش و پرورش نقش مهمی در تعلیم و تربیت دانش آموزان بر عهده دارد. در این میان نقش معلمان از بقیه کارکنان پررنگ‌تر است. چرا که به صورت مستقیم با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند. جهت ارتقاء بهتر یادگیری در دوره ابتدایی معلمان زن کارآمدترند. بر همین اساس پژوهش حاضر با هدف مطالعه تاثیر آموزش و تدریس معلمان زن در یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی انجام گرفت. روش پژوهش حاضر از نوع مطالعه مروری است. مطالب جمع آوری شده برگرفته از سایت‌های پژوهشی اعم از مگایران www.magiran.comسیویلیکا www.civilica.comگوگل اسکالر www.scholar.googl.com پروتال جامع علوم انسانی www.ensani.irپایگاه اس آی دی پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی بود. بر اساس پژوهش‌های انجام شده مطالعات نشان دادند که معلمان زن در یادگیری بهتر دانش آموزان مقطع ابتدایی دختر یا پسر موثر بوده‌اند؛ همچنین باعث برقراری ارتباط بهتر عاطفی با کودکان و سبب رشد و ارتقای عاطفی و حل مسائل عاطفی کودکان شدند. لذا بهتر است در مدارس ابتدایی از معلمان زن بهره برده شود تا سبب یادگیری بهتر و رشد عاطفی و حل مسائل عاطفی کودکان شوند.
کلمات کلیدی :
یادگیری، معلمان، دانش آموزان ، عاطفی