شیوه انتشار
آنلاین
زبان نشریه
فارسی و انگلیسی
نحوه دسترسی
آنلاین و آزاد
کشور محل انتشار
ایران
حوزه فعالیت تخصصی
علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی
شروع انتشار
1403
نوع داوری
Peer - Reviewd
ایمیل نشریه
info@sepjr.ir
اهمیت بافت فرهنگی و اجتماعی در آموزش عالی
دوره 1، شماره 1، 1403، صفحات 96 - 109
1 استادیار و عضو هیئت علمی، گروه برنامه ریزی درسی، دانشگاه، آزاد اسلامی، ساری، ایران
2 دانشجوی دکتری، گروه برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
3 دانشجوی دکتری، گروه برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
4 دانشجوی دکتری، گروه برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
چکیده :
هدف از این پژوهش ارزشیابی کمی و کیفی اهمیت بافت فرهنگی واجتماعی در آموزش عالی بود. روش مورد استفاده در این مقاله مروری منظم است. جامعه آماری این پژوهش شامل مقاله های علمی پژوهشی منتشر شده در پایگاه های اطلاعاتی معتبر داخلی و خارجی مانند؛ آی اس آی(isi) ، نورمگز، مگیران، مطالعات روان شناختی نوجوانان و جوانان، پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی(civilica) گوگل اسکالر(google scholar)، اسپرینگر(springer)، پرتال جامع علوم انسانی و پژوهش های کیفی در برنامه درسی از سال 1390 تا 1403 بود. در فرایند بررسی 42 مقاله به دست امد که از بین این مقالات تعداد 20 مقاله و بررسی شدند. نتایج پژوهش حاکی از این است که بافت فرهنگی واجتماعی بخش مهم و اساسی در آموزش عالی است که هم از آن تاثیر می پذیرد هم برآن تاثیر می گذارد. و برنامه ریزان آموزش عالی برای نیل به اهدافشان مجبور به استفاده از بافت های فرهنگی واجتماعی مختلف کمی و کیفی برای اجرا و اصلاح و پیش برد برنامه درسی هستند.
هدف از این پژوهش ارزشیابی کمی و کیفی اهمیت بافت فرهنگی واجتماعی در آموزش عالی بود. روش مورد استفاده در این مقاله مروری منظم است. جامعه آماری این پژوهش شامل مقاله های علمی پژوهشی منتشر شده در پایگاه های اطلاعاتی معتبر داخلی و خارجی مانند؛ آی اس آی(isi) ، نورمگز، مگیران، مطالعات روان شناختی نوجوانان و جوانان، پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی(civilica) گوگل اسکالر(google scholar)، اسپرینگر(springer)، پرتال جامع علوم انسانی و پژوهش های کیفی در برنامه درسی از سال 1390 تا 1403 بود. در فرایند بررسی 42 مقاله به دست امد که از بین این مقالات تعداد 20 مقاله و بررسی شدند. نتایج پژوهش حاکی از این است که بافت فرهنگی واجتماعی بخش مهم و اساسی در آموزش عالی است که هم از آن تاثیر می پذیرد هم برآن تاثیر می گذارد. و برنامه ریزان آموزش عالی برای نیل به اهدافشان مجبور به استفاده از بافت های فرهنگی واجتماعی مختلف کمی و کیفی برای اجرا و اصلاح و پیش برد برنامه درسی هستند.
کلمات کلیدی :
بافت فرهنگی، اجتماعی، آموزش عالی، ارزشیابی کمی و کیفی.
بافت فرهنگی، اجتماعی، آموزش عالی، ارزشیابی کمی و کیفی.
-
63
-
5
-
1403/09/17
-
-
1403/09/29