شیوه انتشار
آنلاین
زبان نشریه
فارسی و انگلیسی
نحوه دسترسی
آنلاین و آزاد
کشور محل انتشار
ایران
حوزه فعالیت تخصصی
علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی
شروع انتشار
1403
نوع داوری
Peer - Reviewd
ایمیل نشریه
info@sepjr.ir
بررسی تاثیر هوش هیجانی و منبع قدرت مدیران مدرسه بر نحوه ی یادگیری دانش آموزان
دوره 1، شماره 2، 1403، صفحات 372 - 394
نویسندگان : حمیدالدین غفاری* 1

1 دانش آموخته کارشناسی ارشد، رشته مشاوره خانواده،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم وتحقیقات تهران، تهران ، ایران.

چکیده :
با توجه به اهمیت نقش مدیران مدارس در کیفیت یادگیری دانش‌آموزان، این پژوهش به بررسی تأثیر هوش هیجانی و منابع قدرت مدیران بر نحوه یادگیری دانش‌آموزان می‌پردازد. روش مطالعه به‌صورت کتابخانه‌ای بوده و با تحلیل منابع معتبر علمی انجام شده است. معضل اصلی که این پژوهش به آن پرداخته، ضعف در استفاده صحیح مدیران از مهارت‌های مدیریتی و تأثیر آن بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان است. یافته‌ها نشان می‌دهد که هوش هیجانی مدیران، به‌ویژه توانایی درک و مدیریت احساسات خود و دیگران، نقشی کلیدی در ایجاد محیط یادگیری سازنده دارد. همچنین، استفاده بهینه از منابع قدرت، به‌ویژه قدرت تخصصی و قدرت مرجع، می‌تواند موجب افزایش اعتماد و تعامل مثبت میان مدیران، معلمان و دانش‌آموزان شود. در نتیجه‌گیری، بر ضرورت ارتقای مهارت‌های هوش هیجانی مدیران و آموزش شیوه‌های صحیح استفاده از منابع قدرت تأکید شده و راهکارهایی برای بهبود عملکرد مدیریتی در مدارس ارائه شده است. واژگان کلیدی: هوش هیجانی، منابع قدرت، مدیران مدارس، یادگیری دانش‌آموزان، مدیریت آموزشی.
کلمات کلیدی :
هوش هیجانی، منابع قدرت، مدیران مدارس، یادگیری دانش‌آموزان، مدیریت آموزشی
کمیسیون حقوق بشر سازمان مللشورای حقوق بشرشورای اقتصادیاجتماعی و فرهنگیفلسطیناسرائیلفلسفه اخلاقدیناخلاقمدیریتتجزیه و تحلیلمسئولیت مدنیبانکخسارتبخشنامه های بانک مرکزیکلاهبرداری رایانه ایارتباطاتاطلاعاتآموزشتحولفناوریآموزش و پرورشسبک زندگیمدل پارادایمیآسیب شناسیصفحهصفحه آرایینوشتارفضابافت فرهنگیاجتماعیآموزش عالیارزشیابی کمی و کیفیفنون مقايسهمسائل نظام هاي آموزشيحوزه برنامه درسياستعداد یابیورزششناسایی استعدادهابرنامه های آموزشیفناوری های نوینارتقای عملکردورزش قهرمانیعرصه اجتماعی و فرهنگیسلامت جسمیعواطف سرکوب شدهاختلالات شخصیتیدرمان ISTDPسلامت روانپردازش عواطفراهبردهای یاددهییادگیری خودراهبرکیفیت آموزشفناوری آموزشیانگیزه دانش آموزانانقلاب صنعتی چهارمارزشیابیبرنامه درسیاضطرابافسردگیرضایت زندگی زناشوییسبک های مقابله ایکتوالدینفرزنداناعتیاد به اینترنتدانشجویانعلوم پزشکیناتوانی یادگیری ریاضیتوانای های دبداری - حرکتیآزمون عصب روانشناختی بنتونفرسودگی شغلینشخوار فکریدانش آموزان پسردوره نوجوانیپایه دوازدهممواد مخدراعتیادزوج درمانی هیجان مدارصمیمیتهماهنگی زناشوییزوج های ناسازگارکیفیت زندگیلیپوکالین-2اینترلوکین-10فشار خونزیره کوهیتمرین تناوبی با شدت متوسطچابکیزمان واماندگیدرصد چربیکشتیبتائینکراس فیترسانه- رسانه جمعی- توسعه فرهنگی- فرهنگتحلیل داده بنیاد(گرندد تئوری)کنشگری اجتماعی و سیاسی زناناخلاق حرفه ایاخلاق حرفه ای معلمخلاقیتتفکر خلاقسواد عاطفیدانش آموزانمدرسهرهبری معنویرهبری تحول گراتوانمندسازی معلمانیادگیری سازمانیتکنولوژی آموزشیکلاسابتدایییادگیریهوش هیجانیمنابع قدرتمدیران مدارسیادگیری دانش آموزانمدیریت آموزشیسازمان بهزیستیتفکر استراتژیکبخششهمدلیبهزیستی روانشناسینوجواناناختلال شخصیت مرزیدرمانهیجانانگیزش پیشرفت تحصیلیخودپنداره تحصیلیخودتنظیمی تحصیلیسبک اسناد درونیادراکات خودکارآمدیاشتیاق تحصیلیلجبازیروش خاموشیتقویت رفتار نا همسازاقدام پژوهیآموزش مهارت اجتماعیپرخاشگریشایستگی های اجتماعینظام آموزشیآگاهی سیاسیمشارکت مدنیچالش ها و موانعحقوق شهروندیتدریس اثربخشتوسعه حرفه ایسوره الرحمنمعماری داخلیتاثیرتشویقتنبیهیاد گیرینوروفیدبکطب سنتیدرمان شناختی-رفتاریتعارض با خانوادهتمایزیافتگیتربیت معلممعلمروانشناسیزرین قبا نامهدیوهنر درمانیروح هنرموانع و چالش هااضطراب فراگیرتاب آورینگرانیADHDکیفیت زندگی کاریآموزش مجازیانیمیشنتلویزیون تدریس دوره ابتداییآسیباقتصادآیاتروایاترفتاریارتباطخانوادهاموزشپویاییاعتمادفرار مغزهانخبگانمهاجرتتوسعه پایدارمعلمانعاطفیناباروریسنجشماهوارهبزهکارتهدید نرمفرهنگتربیت اخلاقیچالشنوجوانPTSD