1
                
                
                     اخبار سایت 
                     اخبار سایت 
                
            
                            تاثیر تشویق و تنبیه در یادگیری دانش آموزان ابتدایی                        
                        
                                                                    دوره 1، شماره 3، 1403، صفحات 1 - 9                                                            
                            
                            1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
                            
                                چکیده : 
                                
                            تشویق و تنبیه در یادگیری دانش آموزان ابتدایی نقش مهمی دارند که این دو بسته به روش کارگیری شان می توانند اثر متفاوتی داشته باشند . پژوهش حاضر با هدف بررسی تشویق و تنبیه در یادگیری دانش آموزان ابتدایی انجام شده است . پژوهش حاضر به روش مروری -کتابخانه ای است که اطلاعات به دست آمده از مقالات داخلی و خارجی و منابع معتبر و از طریق جستجو در پایگاه های اطلاعاتی سیویلیکا و SID جمع آوری شده است و داده های به دست آمده با روش کیفی – توصیفی تجزیه و تحلیل شده اند. نتایج به دست آمده نشان می دهد تشویق صحیح می تواند انگیزه دانش آموزان را افزایش داده و باعث شکوفایی استعداد آنان شود تنبیه نادرست سبب استرس ، پرخاشگری و .... در دانش آموزان می شود و معلم در کلاس نباید از تنبیه بدنی استفاده کند. تشویق و تنبیه با توجه به اصولی نظیر سن دانش آموز ،جنسیت دانش آموز و شرایط روانی دانش آموز انجام شود . در تشویق یا تنبیه بین کاری که دانش آموز انجام می دهد و پاداش یا جزایی که دریافت می کند تعادل برقرار شود و تا حد امکان در کلاس درس تشویق بر تنبیه مقدم باشد.
                            
                                کلمات کلیدی : 
                                
                            
                        