شیوه انتشار
آنلاین
زبان نشریه
فارسی و انگلیسی
نحوه دسترسی
آنلاین و آزاد
کشور محل انتشار
ایران
حوزه فعالیت تخصصی
علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی
شروع انتشار
1403
نوع داوری
Peer - Reviewd
ایمیل نشریه
info@sepjr.ir
هوش مصنوعی و تاثیر آن بر پویایی یادگیری
دوره 1، شماره 3، 1403، صفحات 307 - 320
1 دکتری الهیات و معارف اسلامی، حوزه علميه کوثر
2 کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی شاخه ی تحقیق در عملیات از دانشگاه تهران و ریاضی محض شاخه جبر از دانشگاه بین اللمللی امام خمینی (ره)
چکیده :
تحول دیجیتالی و پیشرفتهای سریع در حوزه هوش مصنوعی، شیوههای یادگیری و آموزش را بهطور بنیادی دگرگون کرده است. هوش مصنوعی با امکانپذیر ساختن یادگیری شخصیسازی شده، تحلیل دادههای آموزشی و ارائه بازخوردهای فوری و دقیق، به بهبود تجربه یادگیری کمک میکند. این فناوری با شناسایی نیازها و توانمندیهای فردی یادگیرندگان، مسیر یادگیری آنها را بهینهسازی میکند و از این طریق به افزایش کارایی و اثرگذاری فرآیندهای آموزشی میانجامد. علاوه بر این، هوش مصنوعی ظرفیت ایجاد محیطهای یادگیری تعاملی و پویا را داراست که موجب ارتقای انگیزه و درگیری یادگیرندگان میشود. در این مقاله با روش توصیفی تحلیلی به بررسی تأثیرات هوش مصنوعی بر پویایی یادگیری پرداخته شده است. نتایج این تحلیل میتواند به توسعه استراتژیهایی برای کاربرد موثر هوش مصنوعی در نظامهای آموزشی کمک کند. پژوهش حاضر عهده دار پاسخگویی به سوال هوش مصنوعی و تاثیر آن بر پویایی یادگیری چیست؟ می باشد.
تحول دیجیتالی و پیشرفتهای سریع در حوزه هوش مصنوعی، شیوههای یادگیری و آموزش را بهطور بنیادی دگرگون کرده است. هوش مصنوعی با امکانپذیر ساختن یادگیری شخصیسازی شده، تحلیل دادههای آموزشی و ارائه بازخوردهای فوری و دقیق، به بهبود تجربه یادگیری کمک میکند. این فناوری با شناسایی نیازها و توانمندیهای فردی یادگیرندگان، مسیر یادگیری آنها را بهینهسازی میکند و از این طریق به افزایش کارایی و اثرگذاری فرآیندهای آموزشی میانجامد. علاوه بر این، هوش مصنوعی ظرفیت ایجاد محیطهای یادگیری تعاملی و پویا را داراست که موجب ارتقای انگیزه و درگیری یادگیرندگان میشود. در این مقاله با روش توصیفی تحلیلی به بررسی تأثیرات هوش مصنوعی بر پویایی یادگیری پرداخته شده است. نتایج این تحلیل میتواند به توسعه استراتژیهایی برای کاربرد موثر هوش مصنوعی در نظامهای آموزشی کمک کند. پژوهش حاضر عهده دار پاسخگویی به سوال هوش مصنوعی و تاثیر آن بر پویایی یادگیری چیست؟ می باشد.
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی، اموزش، پویایی، یادگیری، دانش آموزان
هوش مصنوعی، اموزش، پویایی، یادگیری، دانش آموزان