1
                
                
                     اخبار سایت 
                     اخبار سایت 
                
            
                            رسانههای اجتماعی و بازآفرینی ارتباط خانواده و مدرسه: پیامدهای روانشناختی، تربیتی و اجتماعی در عصر دیجیتال                        
                        
                                                                    دوره 2، شماره 1، 1404، صفحات 49 - 58                                                            
                            
                            1- مرکز علمی کاربردی خانه کارگر واحد شهرقدس، دانشگاه جامع علمی کاربردی، تهران، ایران
2- مرکز علمی کاربردی خانه کارگر واحد شهرقدس، دانشگاه جامع علمی کاربردی، تهران، ایران
3- مرکز علمی کاربردی خانه کارگر واحد شهرقدس، دانشگاه جامع علمی کاربردی، تهران، ایران
4- مرکز علمی کاربردی خانه کارگر واحد شهرقدس، دانشگاه جامع علمی کاربردی، تهران، ایران
5- مرکز علمی کاربردی خانه کارگر واحد شهرقدس، دانشگاه جامع علمی کاربردی، تهران، ایران
                            
                                چکیده : 
                                
                            در دنیای امروز، پیشرفت چشمگیر فناوری و گسترش فضای مجازی، نه تنها به عنوان ابزارهای کاری و تفریحی، بلکه به عنوان بسترهای مؤثری برای تعاملات اجتماعی و خانوادگی عمل میکنند. این پژوهش با هدف بررسی نقش فناوری در تعاملات خانوادگی و ساختار آموزشی، به ویژه ارتباط میان مدرسه و خانواده، انجام شده است. یکی از محورهای اصلی تحقیق، بررسی چگونگی تقویت تعامل والدین و مدرسه از طریق فناوریهای اطلاعرسانی است. همچنین، تأثیرات مثبت و منفی ورود فناوری به فرآیندهای خانوادگی و آموزشی مورد ارزیابی قرار گرفته است. نقش والدین در کنترل و مدیریت استفاده فرزندان از فناوری، به عنوان عاملی کلیدی در تغییر الگوهای آموزشی و پیشرفت تحصیلی، مورد توجه ویژه است. علاوه بر این، چالشها و موانع ورود فناوری به ساختارهای خانوادگی و آموزشی، از جمله افزایش وابستگی به فناوری، کاهش کیفیت ارتباطات و تغییرات فرهنگی، بررسی شدهاند. در نهایت، این پژوهش با ارائه راهکارهایی برای بهینهسازی استفاده از فناوری در آموزش و تعاملات خانوادگی، به دنبال ارتقاء کیفیت این تعاملات است.
                            
                                کلمات کلیدی : 
                                
                            
                        