شیوه انتشار
آنلاین
زبان نشریه
فارسی و انگلیسی
نحوه دسترسی
آنلاین و آزاد
کشور محل انتشار
ایران
حوزه فعالیت تخصصی
علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی
شروع انتشار
1403
نوع داوری
Peer - Reviewd
ایمیل نشریه
info@sepjr.ir
پیش بینی انگیزش پیشرفت تحصیلی بر مبنای خودپنداره تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان شهر سنندج
دوره 1، شماره 2، 1403، صفحات 239 - 247
1 معلم رسمی آموزش و پرورش
2 معلم رسمی آموزش و پرورش
3 معلم رسمی آموزش و پرورش
چکیده :
هدف تحقیق حاضر پیش بینی انگیزش پیشرفت تحصیلی بر مبنای خودپنداره تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان شهر سنندج بود. روش پژوهش حاضر توصیفی – همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه دانش آموزان دبیرستانی، شهر سنندج بود. حجم نمونه بر اساس فرمول کوگران به تعداد 255 نفر از دانش آموزان با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی بود. ابزار گردآوری اطلاعات عبارت است از پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی (1984)، پرسشنامه خودپنداره تحصیلی چن و یی یسن (2004)، و پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی پینتریچ و دی گروت (1960)، بود. آزمون آماری فرضیه ها رگرسیون بود. نتایج تحقیق حاکی بود که خودپنداره تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی پیش بینی کننده انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشند (01/0>P).
هدف تحقیق حاضر پیش بینی انگیزش پیشرفت تحصیلی بر مبنای خودپنداره تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان شهر سنندج بود. روش پژوهش حاضر توصیفی – همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه دانش آموزان دبیرستانی، شهر سنندج بود. حجم نمونه بر اساس فرمول کوگران به تعداد 255 نفر از دانش آموزان با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی بود. ابزار گردآوری اطلاعات عبارت است از پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی (1984)، پرسشنامه خودپنداره تحصیلی چن و یی یسن (2004)، و پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی پینتریچ و دی گروت (1960)، بود. آزمون آماری فرضیه ها رگرسیون بود. نتایج تحقیق حاکی بود که خودپنداره تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی پیش بینی کننده انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشند (01/0>P).
کلمات کلیدی :
انگیزش پیشرفت تحصیلی، خودپنداره تحصیلی، خودتنظیمی تحصیلی، دانش آموزان
انگیزش پیشرفت تحصیلی، خودپنداره تحصیلی، خودتنظیمی تحصیلی، دانش آموزان
-
82
-
13
-
1403/09/14
-
-
1403/09/29